Ne tikai grāmatu apraksti
Savā blogā izveidoju šo sleju, lai varētu rakstīt recenzijas ne tikai grāmatām, bet arī filmām, intervijām un visam citam, par ko vēlos izteikties publiski.
Tātad, šeit ir pirmais filmas apraksts par filmu
Consuming Kids: The Commercialization of Childhood
“Consuming kids” ir 2008. gada Adriana Barbaro un Džeremija Earpa dokumentālā filma par komerciālismu un reklāmām, to, kādas pēdas tās atstāj uz bērna psihi un kā tās iedarbojas. Filmā aplūkotas gan dažādas šokējošas statistikas, gan kā piemēri iekļautas ļoti daudzas reklāmas. Apskatīti veidi, ar kādiem lielās masu korporācijas spēj ar prasmīgas reklāmas palīdzību “iesmērēt” bērniem un viņu vecākiem kā McDonalds pārtiku un citas ātrās uzkodas, tā dažādas rotaļlietas un videospēles, uz kurām ik gadu tiek tērēti vairāki miljardi ASV dolāru.
Man pašam līdz šim bija skaidrs, ka ir reklāmas un ir cilvēki, kas tām uzticas un ir reklāmas upuri, taču pēc filmas noskatīšanās, es sapratu to, cik pārsteidzoši nekļūdīgi tās strādā. Daži nelieli piemēri: Vairākos filmas stāstos un piemēros ir pierādīts, tas, cik labi strādā metode, kad pārtikas produkta iepakojumam uzzīmē virsū kādu bērniem pazīstamu zīmolu, kādu multfilmu varoni. Tas momentāli rada bērnā uzticību šādam produktam un bērnam ir skaidrs, ka šis produkts noteikti ir jāpērk. Un šī nav vienīgā metode, kādu izmanto lai iekarotu bērnu uzticību – cilvēki ir izpētījuši līdz pēdējai niansei to, kādas krāsa
s, mūziku un saukļus jāizmanto reklāmās, sākot ar tādiem vienkāršiem saukļiem kā “PĒRC TŪLĪT” beidzot ar “IKVIENAM BĒRNAM PIENĀKAS ŠĀDA MANTA, SUPER BĒRNI DIEVINĀS ŠO SUPER ROTAĻLIETU” un tā tālāk. Mums jau var šķist, ka daudzām reklāmām ir pārāk acīmredzami mērķi, lai tās pildītu savu uzdevumu, bet īstenībā, pat jebkāda veida “Pērc tūlīt!” reklāmas, zemapziņās (īpaši mazu bērnu zemapziņās) atstāj pēdas un kaut nedaudz iedarbojas.
Filmas es varu iedalīt 2 šķirās – tādas, kuras nav un tādas, kuras ir vērts noskatīties. Šī filma noteikti ir viena no tām, kuras ir vērts noskatīties.